Антон Оруш

Sandacite.BG Ви предлагаме методическо ръководство за намиране на повреди във Вашия мотопед Балкан 50МПМ.

Мотопед Балкан 50МПМ - повреди

Мотопед Балкан 50МПМ – повреди

Човек и добре да живее, Балканчето му се предава… Важното обаче е да знаем защо точно е станало това и по-точно къде по мотопеда трябва да се намесим в такъв случай, какво за забовяването ни казва симптомът. Именно за тази цел решихме да публикуваме този каталог тип ,,ако – то“, за да улесним всички фенове на ловешките двуколесни змейове по пътя на откриването на проблемите с тях. А дали сами ще се заемем с отстраняването им или ще потърсим помощта на сервиз, зависи от уменията ни с инструментите! :)

Указания за четене: с големи букви са отбелязани СИМПТОМИТЕ, под тях след главна кирилска буква – причина за това, под тях след буква и скоба – причина за причината след главната кирилска буква. Абе лесно е:


  1. ДВИГАТЕЛЯТ НЕ ЗАПАЛВА

А. Двигателят не получава гориво

а)   резервоарът за гориво е празен

б)    кранчето за гориво е затворено или замърсено

в)    филтърът за горивото в карбуратора е запушен

г)    филтърът на кранчето е запушен

д)    жигльорът е запушен

Б) При снет кабел на лулата на свещта, приближен 4—5 мм до масата на двигателя, при задействуване на лоста не прескача искра от кабела към масата

а)    има лош контакт на кабела за запалване

б)    кабелът на запалването е прекъснат или има пробив към масата

в)    чукчето на прекъсвача не отделя или пък не се долепва

г)    контактите на прекъсвача са замърсени

д)    кондензаторът е дефектен

е)    има пробив в бобината за високо напрежение

В. Искра прескача от кабела към масата, обаче не прескача между електродите на извадена и допряна върху цилиндровата глава свещ

а)    разстоянието между електродите е много голямо

б)    разстоянието между електродите е запълнено с нагар

в)    изолаторът на свещта е счупен или мокър отвън

г)   свещта е омаслена или мокра от бензин (евентуално поради неправилно подбрана топлинна стойност)

Г. Студен двигател — трудно се запалва

а)    празният ход е регулиран за много бедна смес

б)   има наличност на допълнителен въздух

Д. Топъл двигател — трудно се запалва

а)   двигателят е «задавен» поради засмукване на богата смес (затворен смукач)

б)   иглата на поплавъка не уплътнява отвора за приток на гориво, карбураторът сълзи

в)    поплавъкът е пробит


  1. ДВИГАТЕЛЯТ РАБОТИ НЕРАВНОМЕРНО (В ЧЕТИРИ ТАКТА)

а)    въздушният филтър е замърсен

б)    иглата на поплавъка е дефектна

в)    игловият жигльор е дефектен

д)    маслото в горивната смес е в повече

е)    моментът на запалването е неправилно регулиран

ж)   има голямо количество остатъци от масло и нагар в изпуска­телната тръба и шумонамалителя

з)     деформиране на шумонамалителя

и)    неправилно регулиране на карбуратора

к)     наличие на вода в карбуратора


  1. ДВИГАТЕЛЯТ УДРЯ (ГЪРМИ) НАЗАД ПРЕЗ КАРБУРАТОРА — ПО ПРИЧИНА НА БЕДНАТА ГОРИВНА СМЕС ИЛИ СМУЩЕНИЕ В ЗАПАЛВАНЕТО

а)    притокът на гориво е възпрепятствуван от замърсен филтър

б)    карбураторът е разхлабен (засмуква въздух)

в)     уплътняването на двигателя е дефектно

г)    карбураторът е неправилно регулиран

д)    моментът на запалването е направилно регулиран

е)    свещта е негодна

ж)     разстоянието между електродите не е нормално

з)     кондензаторът е дефектен

и)     изолацията на кабела за високо напрежение е дефектна

к)     чукчето на прекъсвача не се долепва или не се отделя

л)     кондензаторът на прекъсвача е омаслен

м)     буталните пръстени са залепени в каналите на буталото


  1. ДВИГАТЕЛЯТ НЕ МОЖЕ ДА РАЗВИЕ ВИСОКИ ОБОРОТИ (или както се казва – НЕ ТЕГЛИ)

а)    разстоянието между контактите на прекъсвача е голямо

б)    бензинопроводът или карбураторът е запушен

в)     лостчето на прекъсвача не долепва или не отделя

г)    има дебело покритие от нагар в изпускателния отвор

д)    въздушният филтър е запушен

е)    моментът на запалването е неправилно регулиран

ж)     спирачките не са регулирани и играят


  1. ДВИГАТЕЛЯТ ПРЕСТАВА ДА РАБОТИ

а)    горивото в резервоара се е свършило

б)   мрежата за прецеждане на горивото в кранчето или жигльорът са запушени

в)     лулата на свещта е паднала

г)     запалителната свещ е дефектна

д)   чукчето на прекъсвача е счупено или пластинките на контак­тите са паднали

е)    бобината за високо напрежение е пробита

ж)     кондензаторът е дефектен


  1. ФАРЪТ НЕ СВЕТИ

а)    крушката е изгоряла

б)    ключът за светлините е дефектен

в)     има прекъснат проводник

г)     магнетът е дефектен

д)    има лош контакт на масата (на фара или на стопа)

е)   единият край на кабела е откачен, разхлабен, или пък окислен

ж)    има късо съединение на проводника (протрита изoлация)

Ако осветителната инсталация е изправна, осветлението трябва да действа само при работещ двигател.

Ами това е! Това бяха за днес нашите напътствия. :) Пък ако Ви се чете още за Балканчета, разгледайте това примерно:

Фарове за мотоциклети Балкан

Сподели

Фрамар

Вашият коментар

Name*
Email*
Url
Your message*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>