Такси в София през 1930-те г.

Такситата в София през 1936 г. и какви са техните проблеми

Потопете се в ежедневието на столичните таксита през 1936 г. с новата статия в Sandacite.BG. Винаги сме казвали, че много обичаме ровенето в стари исторически документи за българската техника. Невинаги можем да разказваме всичко, а пък понякога излизат истински бисери и находки отпреди 80 – 90 г., които само чакат да бъдат прочетени от заинтересовани…

Символи и означения в електротехниката

Кое какво значи – символи и означения в електротехниката

Образовайте се със Sandacite.BG нашата таблица със символи и означения в електротехниката. Преди мноого време, когато обърнахме една печка Мечта, забелязахме странен знак на ламаринената производствена табела – ей като оная горе. Беше нещо като главно Т с голяма хоризонтална хаста, ама отдолу имаше още нещо. Тогава не знаехме какво означава това, но помислихме да…

Български електрически влекач ЕТ511

Български електрически влекач ЕТ511 от 1960-те

Разгледайте българския електрически влекач ЕТ511 в Sandacite.BG! В периода между 60-те и началото на 90-те г. на ХХ век България е прочута с производството на електро- и мотокари, изнасяни за десетки страни в света от ДСО Балканкар. Самите електрокари биват доста видове, но днес ние ще обърнем внимание на малко познатия електрически влекач, наречен ЕТ511….

Тракторен двигател Д550

Д550 – нов български тракторен двигател!

Йеа, днес пък тракторният двигател Д550 се мотае в Sandacite.BG! Какво си мислите – че като напоследък  пишем само за Балканчета, не разбираме от трактори ли? :) Я вижте какво намерихме тука. Всеки български двигател поначало е рядко щастие да го откриеш и публикуваш, та било то и само като информация. Затова зобайте това, което…

Двигател МД50 Люлин

БГ двигатели за мопеди и мотоциклети Люлин и Витоша

Сега Sandacite.BG Ви дава информация за двигателите за българските мопеди и мотоциклети. Досега в нашите статии сме разглеждали различни страни на  ц е л и т е  двуколесни моторни превозни средства Балкан 50 и 250, но сме оставали настрана от двигателите, използвани в тях. За разлика от целите Балкани, моторите им са произвеждани в софийския…

Автомоделизъм - автомодел Оса`78

Вижте как се сглобява български автомодел Оса от 1978

Опаа, Sandacite.BG навлиза в автомоделизма – подариха ни български автомодел Оса на 40 години… Преди да се потопим в тази статия, нека първо обясним какво означава автомоделизъм. Това е движение (хоби с колекционерство), при което практикуващите сглобяват умалени копия на истински автомобили, но има и автомоделчета, които не съществуват в ,,голяма“ версия и са създадени…

Ремонт на стари телевизори преди 1990 г.

Качествен ли беше ремонтът на телевизорите преди 1990 г.?

В Sandacite.BG попаднахме на интересна статия за ремонта на телевизори преди 1990 г.! Обикновено сме свикнали да събираме, изследваме и публикуваме различните стари български апарати, но рядко се замисляме за това кой ги е поддържал  в изправност, та те да  работят дълго време и безпроблемно да изпълнят функциите си. А добре ли се е извършвало…

Мопед Балкан 50 МПМ

10 практични съвета за Вашия мопед Балкан 50 МПМ

Днес от Sandacite.BG Ви поднасяме нашите 10 лесни за следване съвета, за да работи както трябва любимият Ви БГ мопед Балкан 50 МПМ. Както вероятно Ви е известон, този модел е четвъртата поред модификация на българските мотопеди Балкан 50. Тя започва да се произвежда в Завода за леки автомобили Балкан в Ловеч през 1967 г. …

Български светлинни пътни знаци от 1966

STOP! Български светлинни пътни знаци от 1966 г.

Йеаа, в Sandacite.BG май само туй не сме Ви показвали – стари наши светлинни пътни знаци! Тия дни май окончателно се насочихме на пътнотранспортна вълна. То не бяха фарове за Балканчета, светофари… я сега да видим още едно нещо, което сме сигурни, че не очаквахте България да е произвеждала – светлинни пътни знаци! Техен производител…

Български трисекционен светофар от 1967

Какво прави български трисекционен светофар от 1967 г.

Я виж ти-и, в Sandacite.BG се натъкнахме на един над 50-годишен български трисекционен светофар… Колкото по-разнообразно, толкова по-добре! С тези думи описваме нашия подход към събирането и публикуването на старата българска техника. Верни на тоя принцип, днес решихме подробно да Ви запознаем с едно изделие, което шофьорите вероятно не обичат твърде, но то продължава да…