Бг електромагнитен включвател за стартер тип Москвич

БГ електромагнитен включвател за стартер тип Москвич

Открихме един електромагнитен включвател за стартер тип Москвич в Sandacite.BG. Искаме да Ви го покажем!

Бг електромагнитен включвател за стартер тип Москвич
Бг електромагнитен включвател за стартер тип Москвич

Още през 50-те г. в България се внасят огромно количество съветски автомобили от всякакъв вид и характер, което налага тук да се произвеждат и разнообразни части за тях. Една такава виждате на снимката отгоре. Тя се произвежда от около 1962 г. в Електроапаратурния завод в Пловдив, който освен разнообразното комутационно оборудване е пускал и много части за електроуредбата на автомобила.

Това чудо е предназначено да включва и изключва стартера на акумулатора. Предвидено е да работи със стартер за мотокари и със съветския стартер тип Ст4 (използван в актуалните тогава модели на популярните леки автомобили Москвич).

Бобината на това устройство има две намотки: привли­чаща и задържаща. Контактите са медни. Има закрито изпълнение. Може да работи заедно с индукционна бобина с вариатор, който  при задействан стартер се шунтира.

Изискванията към околната среда на включвателя са: температура от —40° до +60° C и относителна влажност до 98 %.

Ето чертеж на елементчето:

Бг електромагнитен включвател за стартер тип Москвич
Бг електромагнитен включвател за стартер тип Москвич

Ако все пак някога, по някакъв повод Ви се случи да се занимавате с този включвател, техническите му данни са следните:

  • мощност на управлявания електродвигател — 0,6 к. с.;
  • номинално напрежение — 12 волта (постоянно);
  • максимален ток при главните контакти — 285 ампера;
  • напрежение на включване — не повече от 9 волта;
  • продължителност на включено положение на главните контакти — 1,5 сек.

Джаджата тежи 1,4 кг.

Ето друга гледна точка:

Бг електромагнитен включвател за стартер тип Москвич
Бг електромагнитен включвател за стартер тип Москвич

А ако сме Ви запалили по старите български автомобилни чаркове, ето едно подобно четиво:

Български подгревни свещи за дизел от 60-те

Share this post

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *