За темата "Ремонт на сулфатизиран акумулатор"

Проблемите на старите возила и решенията им

Re: За темата "Ремонт на сулфатизиран акумулатор"

от set » Чет Фев 04, 2016 9:44 pm

Възстановяването на "умрял" акумулатор малко ми прилича на невъзможността,
- прокиснато мляко да се развали.
Сещам се за един чиляк, дето предложи да са вземат мерки, за "съживяване" чрез мазане с "кремче" на едни нови батинки( на френските легионери) внесени от Франция(преди 7-8 години).
Чепиците бяха мръзнали или кой знае колко време складирвани, - телешката кожа се цепеше като балатум. Светнах го, че нещата са необратими и му припомних за "прокиснатото мляко"

Интересно е друго, -
Един майфренд, сподели щото негов колега японче му обещал някаква джаджа(2бр.), която се монтирала на автомобила и удължава живота на акумулатора, намаляйки ефекта - сулфатизиране
(още я чака, и аз също, - като пристигне до мен, ще я покажа)


https://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q= ... 6Tdbc96ozw
 

Re: За темата "Ремонт на сулфатизиран акумулатор"

от peppone1 » Съб Мар 28, 2020 2:43 am

111
Последна промяна peppone1 на Съб Мар 28, 2020 4:23 am, променена общо 1 път
Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.

Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.
Аватар
Регистриран потребител
 
Мнения: 208
Регистриран на: Нед Юни 09, 2013 1:14 am
Местоположение: Пловдив

Re: За темата "Ремонт на сулфатизиран акумулатор"

от peppone1 » Съб Мар 28, 2020 3:30 am

peppone1 написа:
set написа:Възстановяването на "умрял" акумулатор малко ми прилича на невъзможността,
- прокиснато мляко да се развали.
Сещам се за един чиляк, дето предложи да са вземат мерки, за "съживяване" чрез мазане с "кремче" на едни нови батинки( на френските легионери) внесени от Франция(преди 7-8 години).
Чепиците бяха мръзнали или кой знае колко време складирвани, - телешката кожа се цепеше като балатум. Светнах го, че нещата са необратими и му припомних за "прокиснатото мляко"

Интересно е друго, -
Един майфренд, сподели щото негов колега японче му обещал някаква джаджа(2бр.), която се монтирала на автомобила и удължава живота на акумулатора, намаляйки ефекта - сулфатизиране
(още я чака, и аз също, - като пристигне до мен, ще я покажа)


https://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q= ... 6Tdbc96ozw


Темата е много стара, но едва сега прочетох това и ми стана смешно. Ами нали акумулатора за да се съживи му се сменя именно "прокиснатото мляко"? И цената на електролита е по-ниска от тази на киселото мляко, ама аз от къде да знам, не съм автомонтьор, смешното е че вие не го знаете. Един нов акумулатор може да се сулфатизира дори без да е използван, даже най-често и то още докато стои в магазина. И ти на това викаш "умрял труп", "прокиснато мляко"?. А тези дето изкупуват стари акумулатори, май са си бая тарикати, щото българина с неговата беднотия, дори едно свястно зарядно няма да си гупи, масово гражданите си зареждат акумулаторите от генератора на автомобила си, що да го свалят като така е по-лесно и по-евтино?

tlt написа:Не съм активен писател във форума, но теми с такова съдържание не трябва да има.
Нищо лично към автора, но написаното не е за технически форум.

Изображение


Много ми е любопитно къде в тази тънка книжцица пише как се ремонтира сулфатизиран акумулатор? Зарядните, които имат възможност да регенерират мощни акумулатори над 100Ah работят в специален импулсен режим и струват хиляди пари. Лично на мен са ми предлагали работа в такава фирма, но неинформираността и незаинтересоваността на българските богаташи доведе фирмата до фалит. Богаташите предпочитат да си купят нов акумулатор, защото у нас винаги може да се мине по тънката лайсна и все нещо ще излезе на промоция. Четейки тия приказки за "Невъзможното", "Умрял акумулатор", те и 20 пари няма да дадат да им се поправи, без да са наясно че правилната експлоатация и профилактика може да им подсигури още 3-4г. нов живот.

А ти очакваш всичко това да го прочетеш в книжка тип "За всеки ден и всеки дом" от 80-те. Тогава изобщо не е имало импулсни зарядни, но и тогава хората са го знаели и в книгата на Деню Белчев от 70-те, която препоръчах, там в главата "Сулфатизация" е описано по метода както и аз съм постъпил, с тази разлика че там електролита трябва да се сменя по 7-8 пъти след всяко зареждане и принудително разреждане. Аз съм решил да спестя малко от цената и се оправих само с 2 литра които всеки път прецеждах и размесвах с електролита от съседните килийки, но общо взето методът е същият и по-добър няма. Ама четете малко по-дебели книги, престанете с тези всекидневници "В помощ на радиолюбителя" и др., не че не са полезни, но първо почерпете от извора, истинските автори у нас са много малко, познават се по споделянето на опита си в книгите и се броят на пръсти, другото са сборници и наготово дадени съвети.

И ти реши да отсъдиш коя тема е за технически форум като се аргументира с празна книга? Нали повреден от намокряне телевизор не се поправя с наръчник "Как правилно да чистим домашната си техника". Направо ми е жал как автомонтьори подменят и хвърлят наред компоненти и части като носни кърпички.

Тотално съм разочарован че това го казват именно автомонтьори, някои от които дори и думата "акумулатор" не могат да напишат правилно, защото става досадно да чета по 5-6 поста за някой си "АкОмулатор". Че един автомобилен акумулатор да не намира приложение само в автомобила, даже там най-малко. Наскоро ми се сулфатизира още един нов, неизползван акумулатор и него ли да продам за 5лв. на вторични?
Умния човек не казва и половината от това което знае, а глупавия не разбира нищо от това което говори. Lao Tzu.

Професионализмът не е в това да не допускаш грешки, а да си направил всички възможни грешки, в най-тясната област.
Аватар
Регистриран потребител
 
Мнения: 208
Регистриран на: Нед Юни 09, 2013 1:14 am
Местоположение: Пловдив

Предишна

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта
cron